Watchmen Season Finale Review: welke kwam eerst de inktvis of het ei?

Niets kan ooit eindigen, maar toen de Watchmen on HBO Season Finale sloot, eindigde dus een beste seizoen van televisie. In onze première -recensie van het Watchmen Season, ondanks mijn vreugde met de show, vroeg ik me af of de serie “waardig” was van de naam van de Watchmen. Negen weken later is de serie niet alleen de naam waardig, het is net zo krachtig en uitzonderlijk als het bronmateriaal was. Nu weet elke persoon die de geschiedenis van Watchmen kent dat het het stripgenre in de literaire stratosfeer heeft gekatapulteerd zoals zo veel klonen. Voordien was het argument over de vraag of stripboeken echt “kunst” waren of gewoon “grappige boeken voor kinderen” een strakke. We weten al dat we ons in de Gouden Eeuw van Prestige Television bevinden. Deze serie was ook niet de satirische blik op de superheldcultuur waarvan we dachten dat het zou kunnen zijn. Desalniettemin was dit door en door “Watchmen”.

De finale van het Watchmen -seizoen begon waar de laatste aflevering eindigde, wat aangaf met de oogverblindende versie van Jeremy Irons op Adrian Veidt. Van daaruit sluit het alle verhaalthreads uit de vorige acht afleveringen (Save for Lube Man, wiens verhaal wordt afgesloten in de laatste Peteypedia -inzending). Ironisch genoeg is het eigen vervolg van DC Comics naar Watchmen op woensdag op stripverhogingen. Het laatste nummer van Doomsday Clock is een jaar te laat, en wat ze ook doen, de HBO -serie is het definitieve vervolg op Alan Moore en Dave Gibbons beroemd meesterwerk. Dit is natuurlijk een damon Lindelof -gewricht, dus er zijn enkele dingen over in de lucht. (Vrij letterlijk in feite.) Toch wilden het verhaal dat hij en zijn collega -verhalenvertellers vertellen over een definitieve en oogverblindende conclusie.

Spoilers volgen na dit nummer van The Beatles dat zelfs Dr. Manhattan niet kon worden vrijgemaakt voor tv.

x

Mario Kart DLC Gold Rush.MP4

0 seconden van 12 minuten, 40 seconden

Live
00:00
12:40
12:40

De Doomsday Clock voor Dr. Manhattan

Afbeelding door middel van HBO

Terwijl de finale van het Watchmen Season zijn bezienswaardigheden als eerste richt op de travails van Adrian Veidt op Europa, is het lot van Dr. Manhattan de grootste cliffhanger. Het blijkt dat al die genieten van batterijen van de piloot niet voor een bom waren, maar eerder om een ​​kooi te bouwen die een god kan vasthouden. Dr. Manhattan wordt naar het centrum getransporteerd, voor een bound-to-a-voorzitter agent Laurie Blake gezeten. De 7e Kavalry, of veel nauwkeuriger Cyclops, is voorbereid op de overwinning. James Wolk’s senator Keene wordt de nieuwe Dr. Manhattan, compleet met zwarte bikini -shorts. (Gelukkig bespot Laurie hem voor hen.) Hoewel hun plan hilarisch wordt gedwarsboomd, lijkt Dr. Manhattan nog steeds te sterven. In feite stuurt hij al zijn bondgenoten weg voor Regina King’s Angela Abar omdat hij aan het einde niet alleen wil zijn.

Maar zoals de wet van behoud van massa-energiestaten, kan zoiets als Dr. Manhattan niet worden gecreëerd of vernietigd, alleen maar veranderd. Hoewel de serie eindigt met een beetje dubbelzinnigheid, moet er geen twijfel over bestaan ​​in de hoofden van kijkers dat de kracht van Dr. Manhattan voort leeft. Hoewel we niet precies bederven wat dit betekent, weet je gewoon dat het motief van eieren in de serie opzettelijk is. Het is verwant aan het smileygezicht of klokmotief in de originele stripverhaal. Een ei is een begin, rauw potentieel. Ik moet me echter afvragen of de oorspronkelijke Dr. Manhattan echt verdwenen is? Ja, hij leek wel te worden vernietigd, maar zichzelf uit elkaar geblazen is een van zijn favoriete trucs. Ons verhaal eindigde, ja. Niets eindigt echter ooit en er is voldoende potentieel voor Dr. Manhattan om in een of andere vorm terug te keren.

De finale van het Watchmen -seizoen heeft witte suprematie uitgewist (soort)

Afbeelding door middel van screengrab

Terwijl de Cyclops -groep racisten de kracht van Dr. Manhattan voor zichzelf wilde nemen, zou Lady Trieu van Hong Chau altijd het beste hen gaan. Haar partnerschap met Will Reeves van Louis Gossett Jr. was gebaseerd op hun vernietiging. Hij (en Dr. Manhattan, nu in het lichaam van Yayha Abdul-Mateen II) laat dit allemaal gebeuren om die groep hatelijke jagoffs te vernietigen. Hoewel Lady Trieu niet de God is die we willen of verdienen, krijgt ze een heldenmoment. Met behulp van de kracht van Sci-Fi Wizardry verdampt ze al het leiderschap van Cyclops. Ondanks al zijn gekte is de door Robert Redford geleide Amerika van Watchmen er een waar het kwaad van racisme op een veel veel grondiger manier is verzorgd dan we in het echte leven hebben.

Voor alle politiek van de originele strips was raciale politiek bijna afwezig. De finale van het Watchmen-seizoen stolt echter dat deze serie een van de meest ongegeneerd pro-zwarte tv-shows is die ooit bestaat. Het staart gezicht-eerste in de lelijkheid van racisme en de manier waarop geërfde trauma werkt. Toch toont het ook vaak zwarte uitmuntendheid in zijn weergave van zijn zwarte karakters. Het sociaal-politieke verhaal van ras dat in deze serie aanwezig is, is een studie en analyse waardig, hopelijk bij het nastreven van toepasselijke waarheden kunnen we toepassen op het echte leven. Zoals Reeves zal tegen Angela zegt: ‘Wonden neeD Air ”om te genezen.

Moeten de wachters van de Watchmen de seriefinale zijn?

Afbeelding door middel van screengrab

In plaats van alle verbluffende onthullingen te heroveren, ga ik zeggen dat ik gewoon van de show geniet. Het zal negen uur van uw tijd duren, allemaal de prijs waard van een maand HBO. De finale van het Watchmen -seizoensfinale laat je hetzelfde gevoel als het lezen van die strip de eerste keer. Het is voorbij, en hoewel het te beste aanvoelt om te worden herhaald, kun je het niet helpen, maar wil je meer. Damon Lindelof zei vanaf het begin dat hij dit als een beperkte serie bekijkt. Hoewel hij geen beleid voor een tweede seizoen beleid, is het alleen afhankelijk van als hij een idee heeft dat hij voelt aan wat hij en zijn team in dit eerste seizoen hebben afgezet. En hoewel HBO absoluut veel meer seizoenen van deze show wil, moet de manier waarop Game of Thrones brak, al zijn beste personages moeten als een waarschuwing dienen.

Er waren zo veel manieren waarop Lindelof en het bedrijf deze serie hadden kunnen verpesten. Ze hadden zorgeloos kunnen zijn met de legacy -personages van Dr. Manhattan, Laurie Blake of Veidt. Ze hadden het doel kunnen missen op het politieke verhaal dat ze vertelden. Of ze hadden kunnen falen om door deze dingen een verhaal te weven waar het publiek om geeft. Dus als ze besluiten om naar voren te stappen met een tweede seizoen, kunnen ze er beter voor zorgen dat het dit eerste seizoen waarmaakt. (Of het nu Lindelof is die de leiding geeft of een nieuwe showrunner.) Een deel van wat de grafische roman van de Watchmen zo speciaal maakte, was dat het slechts 12 nummers waren en dat was het. Hoewel niets van de excellentie van dit seizoen kan wegnemen, moet HBO heel zorgvuldig treden voordat hij een tweede keer in een fles in een fles probeert te vangen.

Wat vond je van de finale van het Watchmen -seizoen? Deel uw gedachten, reacties, theorieën en aanhoudende vragen in de reacties hieronder.

Uitgelichte afbeelding door middel van HBO